Poziomy

Sprawny system kwalifikacji oraz szeroka oferta poziomów zdecydowanie wyróżnia Szkołę Quest na tle innych szkół językowych w Puławach. Dzięki temu każdy uczestnik ma możliwość znaleźć się w grupie osób prezentujących podobny poziom zaawansowania, posiadających podobne problemy oraz potrzeby językowe, co stwarza doskonałe warunki do szybkiego osiągania postępów.

Poziomy zaawansowania Quest Egzaminy Cambridge Poziomy Rady Europy
12. Proficiency CPE C2
11. Zaawansowany II/ Advanced II CAE C1+
10. Zaawansowany I /Advanced I C1
9. Wyższy  II/Upper-interm. II FCE B2+
8. Wyższy średni I/ Upper-interm. I B2
7. Średni II/ Intermediate II B1+
6. Średni I/ Intermediate I PET B1
5. Niższy średni II/ Pre-intermediate II A2+
4. Niższy średni I/ Pre-intermediate I KET A2
3. Elementarny II/ False beginners II A1+
2. Elementarny I/ False beginners I A1
1. Początkujący/ Absolute beginners początkujący bez żadnej znajomości języka

Uwaga! Wszystkie poziomy zaawansowania przedstawione w tabelce odzwierciedlają RZECZYWISTĄ, ISTNIEJĄCĄ ofertę poziomów na jakich prowadzone są zajęcia w Szkole Quest.

Podstawowe grupy wiekowe:

  1. Grupy dziecięce:
    • szkoła podstawowa klasy 2-3
    • szkoła podstawowa klasy 3-4
    • szkoła podstawowa klasy 4-6
  2. Grupy młodzieżowe:
    • gimnazjum
    • szkoły ponadgimnazjalne
  3. Dorośli

Opis poziomów Rady Europy:

A1 – A2 (poziom podstawowy):

  • A1: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie i potrafi stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Potrafi przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada. Potrafi prowadzić prostą rozmowę pod warunkiem, że rozmówca mówi wolno, zrozumiale i jest gotowy do pomocy.
  • A2: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z życiem codziennym (np. podstawowe informacje dotyczące osoby rozmówcy i jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w prostych, rutynowych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie prostej, bezpośredniej wymiany informacji na tematy znane i typowe. Potrafi w prosty sposób opisywać swoje pochodzenie, otoczenie, a także poruszać sprawy związane z najważniejszymi potrzebami życia codziennego.

B1 – B2 (poziom samodzielności):

  • B1: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w jasnych, standardowych wypowiedziach, które dotyczą znanych jej spraw i zdarzeń typowych dla pracy, szkoły, czasu wolnego itd. Potrafi radzić sobie z większością sytuacji komunikacyjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży w rejonie, gdzie mówi się danym językiem. Potrafi tworzyć proste, spójne wypowiedzi na tematy, które są jej znane, lub które ją interesują. Potrafi opisywać doświadczenia, wydarzenia, marzenia, nadzieje i aspiracje, krótko uzasadniając bądź wyjaśniając swoje opinie i plany.
  • B2: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem danego języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi formułować przejrzyste wypowiedzi ustne i pisemne w szerokim zakresie tematów, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.

C1 – C2 (poziom biegłości):

  • C1: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie szeroki zakres trudnych, dłuższych tekstów, dostrzegając także znaczenia ukryte, wyrażone pośrednio. Potrafi wypowiadać się płynnie, spontanicznie, bez większego trudu odnajdując właściwe sformułowania. Skutecznie i swobodnie potrafi posługiwać się językiem w kontaktach towarzyskich i społecznych, edukacyjnych bądź zawodowych. Potrafi formułować jasne, dobrze zbudowane, szczegółowe wypowiedzi dotyczące złożonych problemów, sprawnie i właściwie posługując się regułami organizacji wypowiedzi, łącznikami i wskaźnikami zespolenia tekstu.
  • C2: Osoba posługująca się językiem na tym poziomie może z łatwością zrozumieć praktycznie wszystko, co usłyszy lub przeczyta. Potrafi streszczać informacje z innych źródeł, pisanych lub mówionych w sposób spójny odtwarzając zawarte w nich tezy i wyjaśnienia. Potrafi wyrażać swoje myśli bardzo płynnie, spontanicznie i precyzyjnie, subtelnie różnicując odcienie znaczeniowe nawet w bardziej złożonych wypowiedziach.